Lidl signage
Opticon is één van de toonaangevende leveranciers van hoogwaardige ‘signage’-producten in de retail. Naast dat Opticon bekend is van de hoge kwaliteit en verscheidenheid in innovatieve displayproducten is het bedrijf ook bekend van handterminals voor barcodescanning in winkels en distributiecentra.
ESL
In de detailhandel wordt steeds vaker gebruik gemaakt van apparatuur en schermen waarmee reclames, productinformatie en -prijzen getoond worden en digitaal (op afstand) aangepast kunnen worden. De winkelklanten worden zo geïnformeerd over aanbiedingen en speciale acties. Van Lidl Internationaal hebben Opticon en Ontwerpstudio DUNC de opdracht gekregen om diverse filialen in te richten met een variatie aan innovatieve displaysystemen en elektronisch prijslabels (Electronic Shelf Labels – ESL). De schermen en labels worden centraal vanuit het Lidl hoofdkantoor voorzien van content.
Diverse configuraties
Naast speciaal ontworpen transformatoren, kabelmanagementsystemen en wifi-modules zijn de 32-inch-, 55-inch- en 70-inch-schermen ontwikkeld om in verschillende configuraties getoond te kunnen worden. De schermbehuizingen en ophangcontructies zijn zodanig ontworpen dat dubbelzijdig schermgebruik mogelijk is en dat opties als plaatsing aan schappen, op kopstellingen, hangend aan het plafond en staand in raamkozijnen ook mogelijk zijn.
Van ontwerp tot montage
Dit project behelsde een design en technisch ontwerptraject t.b.v. veldtest- en demonstratieseries voor diverse proefwinkels. Behalve ontwerp en productie heeft Ontwerpstudio DUNC ook de montage in de winkels uitgevoerd.
Opdrachtgever
Opticon Sensors Europe
Jaar
2013-2015
Oplage
Diverse kleine series van ± 50 stuks
Productieproces
Draaien, frezen, zetten, spuitgieten
Materialen
Staal, aluminium en poedercoatingafwerking
Bijzonderheden
Kan in verschillende configuraties getoond worden, Dubbelzijdig schermgebruik, Rigide constructie
Werkzaamheden DUNC
Vormgeving, ontwikkeling, prototyping, productie, assemblage, winkelmontage